Rapport

Juho Paavola

Juho Paavola

Juho Paavola on journalistisesti ajatteleva viestintätaiteilija, suunnilleen sama kuin viestinnän asiantuntija mutta huomattavasti arvaamattomampi. Paavolan tavoite ei ole olla ammatissaan Suomen paras vaan ehdottomasti kallein. Hän ajattelee, että ihmisen pitäisi tehdä työtä elääkseen, ei toisinpäin. “Tämä on ollut minulle aina helppoa, sillä olen luonteeltani melko laiska ihminen”, Paavola kertoo. Paavola on aloittanut työnsä tamperelaisessa Aamulehdessä aivan äskettäin eli 2000-luvun ensimmäisellä vuosikymmenellä. Hänen työtään leimaa uutistoimituksessa opittu tapa omaksua ja käsitellä uudetkin asiat erittäin nopeasti ja siirtyä kirjoitusvirheistä välittämättä seuraavaan tehtävään vieläkin nopeammin. Työstä riippumatta Paavola kehystää pääperiaatteensa omintakeisesti kolmeen pääpointtiin: 1. Edes pieni ja köyhä ei aina ole motiiveiltaan puhdas. 2. Kysy aina, mistä sinä se voit tietää. 3. Antaa kaikkien kukkien kasvaa, mutta kaikkia ei tarvitse kastella. Vuodesta 2009 Paavola on työskennellyt oman yrityksensä kautta. Tilaustöihin kuuluvat edelleen sanaa, kuvaa ja liikkuvaa kuvaa yhdistelevä toimitukselliset sisällöt sekä viestinnän konsultointityöt organisaatioille, joiden arvokkuus ja tavoitteet ovat helposti jaettavissa. Jos nykyistä työtä ei olisi, Juho Paavolan toiveammattina olisi Head of BS Creation at Linked & In, sillä Paavolalla on tapana kertoa asiat itselleen edullisella tavalla. Se on syytä muistaa myös tämän tekstin kohdalla.

Artikkelit

Rapport — hyviä juttuja. Lukijat, tekijät, aiheet ja rahoittajat kohtaavat uudella tavalla.